Alla inlägg under september 2009

Av Tilda - 26 september 2009 11:54

Ytterligare en bok om kriminalinspektör Martin Beck. Jag tyckte betydligt bättre om den här än vad jag gjorde om Roseanna. Jag kan inte riktigt säga varför för den är upplagd på ungefär samma sätt men på något vis kändes det mer intressant att läsa om ihjälskjutna personer på en buss än om ett kvinnolik som blivit uppfiskat ur vattnet.


Persongalleriet är ungefär det samma och relationerna dem i mellan lika så. Boken kom ut 1967 men enda gången jag tycker att det märks är när poliserna undersöker bilar och  kommmer in på en diskussion om hur svårt det är att ta in bilar över gränsen och att det inte fanns så många bilar på 50-talet vilket gjorde det enklare att leta efter bilar som var inblandade i brott.


Att någon skulle gå på en buss och skjuta ihjäl alla passagerare känns tyvärr som fullt realistiskt i dagens samhälle och på den punkten fanns det inget som pekade på att boken nästan har 50 år på nacken.


Betyg: 3, bättre än Roseanna men fortfarande inget som jag kommer ha som referenspunkt i livet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards